Jag har bestämt mig för att ta lätt på det hela, inte hetsa upp mig. Bestämt mig för att jag är bra som jag är. Lyssnat på dina ord om att jag är trevlig, gullig och rolig. En dag går och det funkar. Jag är trevlig, jag har tillochmed roligt. Två dagar går och det håller fortfarande. Jag spelar spelet men på mina villkor. Jag har roligt igen. Tredje dagen och jag kommer på mig själv med att bryta löftet. Jag jämför mig själv med er. Bestämmer mig för att jag inte är lika bra, nedvärderar mig själv och önskar jag var någon annanstans. Andas. Tänker. Blundar för att finna mig själv, inser att jag sviker dig, jag sviker mig. Andas igen och tänker jag är bra precis som jag är, jag är trevlig, gullig och rolig. Ler till närmsta klasskamrat och vågar tänka jag är minst lika bra. Du räddar mig även i din frånvaro, det är jag tacksam för.

 
Fotoskolan STHLM, saknad,

Kommentera

Publiceras ej